| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
cami Just can't stay away
|
| Posted: Wed Jun 11, 2008 5:31 am Post subject: Performance på Outlook 2007 |
|
|
Hej igen.
Vi har bemærket, at oprettelse af ny mail, videresendelse og afsendelse af mail tager væsentlig længere tid, hvis vi kører med emailsignatur, der henter grafik på nettet. Det var ikke noget problem i Outlook 2003.
Hvis jeg bare kører med en "alm." tekst-signatur uden links, er der ingen problemer.
Er et noget, andre kunder har bemærket også? _________________ Mvh. - Carsten |
|
| Back to top |
|
 |
Bjarne Mess Certified Professional

|
| Posted: Wed Jun 11, 2008 6:03 am Post subject: |
|
|
Hej Carsten,
Vi oplever det skam også selv, at Outlook er langsommere end "normalt".
Der er ikke ret meget vi kan gøre ved det. Måske kunne man vælge at embedde billederne istedet, når nu Outlook er lidt sløv i det, men det er op til jer.
Mvh Bjarne |
|
| Back to top |
|
 |
Jesper Frier Certified Professional

Joined: 09 Sep 2006 Posts: 1940 Location: Stoevring, Denmark
|
| Posted: Wed Jun 11, 2008 6:29 am Post subject: |
|
|
Jeg oplever nu ingen forskel fra Outlook 2003, og hører heller ikke om problemer fra kunder - overhovedet ingen har nævnt det.
Du kunne måske prøve at ændre dit link for at se om det kan være årsagen. Det kan være at Outlook 2007 har indbygget nogle sikkerhedsscanninger ...
Eksemple på link du benyttede i din kampagne:
| Code: | | http://www.sydenergi.dk/index.aspx?articleid=1208 |
Prøv fx. med dette link:
| Code: | | http://www.sydenergi.dk |
_________________ </Jesper> | Test Email Signature | Showcase |  |
|
| Back to top |
|
 |
cami Just can't stay away
|
| Posted: Thu Jun 12, 2008 6:38 am Post subject: |
|
|
Hej. Grunden til at det skal være 'http://www.sydenergi.dk/index.aspx?articleid=1208' er, at det henviser til vores ny energimagasin - ikke bare vores hjemmeside.
I øvrigt spiller det ikke den store rolle, om kampagnen er med eller ej. Det er ligesom om, at bare den skal slå op på nettet, tager den lang tid om det. Jeg har spekuleret lidt om, om der kan være nogle anderledes cachefunktioner i Outlook 2007 ift. 2003? _________________ Mvh. - Carsten |
|
| Back to top |
|
 |
Jesper Frier Certified Professional

Joined: 09 Sep 2006 Posts: 1940 Location: Stoevring, Denmark
|
| Posted: Thu Jun 12, 2008 6:55 am Post subject: |
|
|
Mit forslag er bare en måde at finde ud af om dit link er årsagen. Det kan jo godt være at Outlook 2007 har en eller anden security setting som gør at den form for links scannes intensivt og er årsag til den lange load tid.
Hvis du konstaterer at linket ikke er problemet, så prøv at slette Outlook profilen. Det er ofte en (forholdsvis) let måde at troubleshoote Outlook.
How to Create and verify a New Outlook Profile _________________ </Jesper> | Test Email Signature | Showcase |  |
|
| Back to top |
|
 |
|