| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
PCSG Quite a regular
|
| Posted: Thu Aug 21, 2008 12:16 pm Post subject: Signatur billede bliver ikke rullet ud? |
|
|
Hej support!... (igen)
Nu da programmet ikke crasher længere er jeg stødt på endnu et problem..
Før havde vi et linked image i vores signatur og det virkede fint indtil siden blev lukket, og vi er gået over til embedded fra i dag af..
Problemet er bare at det ikke ser ud til, at de ændringer jeg laver i cockpittet bliver rullet ud. Der er stadig vores signatur, bare med det lille røde kryds som billede som resultat efter siden blev flyttet.
Har kopieret sign.exe til \\mail-srv2\netlogon\ og kopieret følgende linie ind: \\mail-serv2\NETLOGON\sign.exe Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=K:\eMailSignature\v5\settings.mdb
På forhånd tak for hjælpen
Mvh Peter - PC System Gruppen A/S |
|
| Back to top |
|
 |
Jesper Frier Certified Professional

Joined: 09 Sep 2006 Posts: 1940 Location: Stoevring, Denmark
|
| Posted: Thu Aug 21, 2008 1:41 pm Post subject: |
|
|
Hej Peter,
Nu har jeg din database og du skal have billed her:
| Code: | | K:\emailsignature\v5\Logolille.gif |
Kan du se billed i administer embedded images?
Er det kun i Outlook du ser rødt kryds?
Dit script bør så således ud:
| Code: | | start \\mail-srv2\netlogon\sign.exe Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=K:\eMailSignature\v5\settings.mdb |
Og så anbefaler jeg at du benytter UNC sti til settings DB for at undgå fejl hvis der er problemer med mapning af drev. _________________ </Jesper> | Test Email Signature | Showcase |  |
|
| Back to top |
|
 |
PCSG Quite a regular
|
| Posted: Tue Aug 26, 2008 8:22 am Post subject: |
|
|
Mange tak
Du er en life saver.. |
|
| Back to top |
|
 |

|
|
| Back to top |
|
 |
PCSG Quite a regular
|
| Posted: Tue Aug 26, 2008 9:48 am Post subject: |
|
|
En anden lille ting, ikke et desideret problem.
Når du inserter et embedded image, så hvis du dobbelt klikker på billedet og kigger på stien til source, så har den ændret sig til en lokal sti, f.eks.
file:///c:/temp/Logolille.gif som min gjorde og så er det bare et rødt kryds.
Du kan så ændre den tilbage til dens originale sti og billedet kommer igen.
Men hvis du så lukker cockpittet og åbner igen, dobbelt klikker på billedet, så har den sku ændret sti igen til file:///c:/temp/Logolille.gif
og jeg ved ikke hvorfor den lige vil direkte derhen til, for der ligger nemlig intet billede.. |
|
| Back to top |
|
 |

|
| Posted: Tue Aug 26, 2008 10:11 am Post subject: Indlejrede billeder |
|
|
Du kan ikke indlejre et billed som ligger på et lokalt drev da brugerne ikke kan få adgang til billedet -> Lær mere her.
Løsning
Flyt indlejrede billeder til K:\eMailSignature\v5\
Hvis du (eller andre som læser denne post) også har klienter på Outlook 2007, så ring lige på 29 20 76 09 så du kan få at vide hvordan du gør (den metode bliver nemlig standard i den kommende version - er super simpel - men er endnu ikke offentliggjort)? _________________ </Jesper> | Test Email Signature | Showcase |  |
|
| Back to top |
|
 |
|