Managing email signatures?
Click download Free Trial
Manage Email Signatures Centrally - For All Users
extend your brand and promote your products, services, special events and news

Your eMailSignaturer resource    Receive answers in my inbox    Add URL in your RSS reader    Join us on Facebook     RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
LiveZilla Live Help

Tildeling af standardsignatur via AD-grupper

Post new topic   Reply to topic    email signatureManage Email Signatures Centrally - For All Users Forum Index -> Dansk, Svensk og Norsk Support
View previous topic :: View next topic  
Author Message
cami
Just can't stay away

Posted: Wed Mar 30, 2011 7:21 am    Post subject: Tildeling af standardsignatur via AD-grupper Reply with quote

Hej.

Jeg har lidt problemer med tildeling af standardsignatur via AD-grupper. Jeg har kastet en ny signatur efter en bestemt gruppe (ikke nested), og en del (ca 1/4) af de pågældende brugere får stadig tildelt den 'gamle' signatur...

Any ideas? Idea

Jeg kan i øvrigt ikke finde logfilen for de enkelte brugere i Cockpit 7.5? Det er nok mig, der er blevet halvblind...
cami
Just can't stay away

Posted: Wed Mar 30, 2011 8:25 am    Post subject: Bonusinfo... Reply with quote

Det ser ud til, at nogle af brugerne i Sønderborg (hvor hele gruppen der skal have pågældende signatur sidder), kører en version 7.5.3 af SIGN.EXE - her i Esbjerg kører vi 7.5.0. Hvis jeg kigger på de brugere, der får forkert signatur, er det forskelligt, om de kører 7.5.3 eller 7.5.0.

Det er samme fil, der ligger i NETLOGON-sharet.

Giver det nogen mening?
Jesper Frier
Certified Professional
Certified Professional

Posted: Wed Mar 30, 2011 8:44 am    Post subject: Reply with quote

Du finder log fil under Diagnostics - enten direkte eller via Status Monitor (paperclip).

Når du i Status Monitor (eller log fil) ser Sign.exe 7.5.3, så er det fordi ... den version køres af brugeren ... Cool Ellers er det en gammel dato du ser ...

Hvis du har opdateret Sign.exe i NETLOGON, så trækker de pågældende brugere Sign.exe et andet sted - simple as that!

Start med at køre den officielle version for alle brugere og se om det ikke løser problemet.
cami
Just can't stay away

Posted: Wed Mar 30, 2011 2:20 pm    Post subject: Datoen, ja... Reply with quote

Ja, det kan jeg sq da godt se nu. Alle 7.5.3 er kørt før opgraderingen i går...

Men det ændrer jo ikke ved, at nogle af brugerne, som har kørt 7.5.0 i dag, får den forkerte signatur.
Jesper Frier
Certified Professional
Certified Professional

Posted: Wed Mar 30, 2011 4:41 pm    Post subject: Reply with quote

Så alle brugere i gruppen kører Sign.exe version 7.5.0 - Godt!
Nogle brugere i gruppen (samme gruppe) får forkert signatur - årsagen hertil analyserer du i log filen.

Log filen viser hele tiden hvad hver enkelt bruger tildeles og hvorfor.
Når du benytter grupper (modsat OU'er), så har du jo en konflikt indbygget, da brugere kan være medlem af flere grupper - med forskelligt setup.

Om det sker i dit eksempel kan du se i log filen.
Ellers sendt nogle log filer til mig med lidt forklaring, så skal jeg hjælpe dig på vej. For at hjælpe skal jeg vide hvad du forventer - og så sender du en log fil som viser noget andet.

Gir' det mening?
cami
Just can't stay away

Posted: Thu Mar 31, 2011 6:15 am    Post subject: Signatur / AD-grupper Reply with quote

Hej igen.

Alle brugere har en default signatur, og enkelte grupper har så fået en anden kastet efter sig. Der er ingen af de pågældende brugere, som er medlem af flere "signatur-givende' grupper. Jeg har tjekket Priority af ud for de grupper, som skal have andre signaturer end SE std.

Det med at åbne en logfil volder mig stadig lidt problemer... Se videoklip fremsendt pr. mail.

Det er medlemmer af gruppen '103 - Kundeservice El Sønderborg' hvor ikke alle får den korrekte signatur. Gruppen '154...' er sat op på samme tid - de fungerer OK.

Kommer lige til at tænke på, om det kan være noget med danske karakterer i gruppenavnet? Der er ganske vist andre grupper kørende med danske karakterer, men man ved jo aldrig...
cami
Just can't stay away

Posted: Thu Mar 31, 2011 6:41 am    Post subject: Signatur / AD-grupper Reply with quote

Hej igen.

Jep, du havde ret - der er en konflikt mellem 2 AD-grupper på de pågældende brugere. Der kørte en gammel testsignatur tildelt via grupper, som jeg havde glemt alt om. Sorry Embarassed

Tak for hjælpen.
cami
Just can't stay away

Posted: Wed May 11, 2011 9:15 am    Post subject: Mangler signatur Reply with quote

Hej Jesper.

Sender dig lige nogle logfiler pr. mail. Den ene bruger får ingen signatur tildelt på trods af 'kvalificerende gruppemedlemsskab'. Den anden bruger en oprettet som en kopi af første bruger, men får den rigtige signatur tildelt. Håber du kan hjælpe.

Mvh. - Carsten
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Post new topic   Reply to topic    Manage Email Signatures Centrally - For All Users Forum Index -> Dansk, Svensk og Norsk Support All times are GMT
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Add URL in your RSS reader | About Us | Terms and conditions | © 2012 eMailSignature North America, Inc. and eMailSignature Aps.