| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Systemtech Quite a regular
|
| Posted: Wed Nov 25, 2009 12:18 pm Post subject: sign.exe process forbliver kørende efter login |
|
|
På vor kundes Citrix-servere forbliver sign.exe kørende efter logon for alle brugere. Er dette normalt?
På forhånd tak.
Hilsen Lars Glerup Kvorning |
|
| Back to top |
|
 |
Jesper Frier Certified Professional

Joined: 09 Sep 2006 Posts: 1924 Location: Stoevring, Denmark
|
|
| Back to top |
|
 |
|
| Posted: Mon Jan 11, 2010 12:42 pm Post subject: |
|
|
Hej Jesper
Det ser ud som om problemet ikke eksisterer mere.
Det er version 7.0.1. Er dette den nyeste version?
Den skriver i DEBUG-mode nederst:
Status: OK
select vcf from lgdaUsers where [init]='SYSTEST'
-> You are running an old version of the settingsdatabase. Please upgrade it.
Field 'vcf' not found in lgdaUsers.
Tak.
|
| Back to top |
|
 |

|
| Posted: Mon Jan 11, 2010 2:42 pm Post subject: You are running an old version of the settingsdatabase |
|
|
Hej Lars,
Du kører version 7 på en "gammel" database og det vil ikke fungere.
Sådan opgraderer du fra version 5 (her kan du også finde seneste version 7.0.4).
Er din database endnu ældre, så kontakt support(at)brandedmails.com. _________________ </Jesper> | Manage Email Signatures from your Desktop | Test Email Signature in All In-boxes | Email Signature Showcase |
|
| Back to top |
|
 |
|
| Posted: Wed Jan 27, 2010 11:25 am Post subject: |
|
|
Hej Jesper
Jeg har nu tjekket at de tabeller og kolonner, som er beskrevet i opgraderingsvejledning, rent faktisk findes i databasen. Det gør de. Hvordan tjekker sign.exe efter hvilken version af databasen det er?
Tak.
|
| Back to top |
|
 |

|
| Posted: Wed Jan 27, 2010 12:21 pm Post subject: |
|
|
Hej Lars,
Du forklarer Sign.exe - i dit logon script - hvor databasen findes.
I Status Monitor kan du se hvilken version af Sign.exe som brugerne afvikler (kolonne "Version").
I denne kolonne skal du se 704 - hvis du ser fx. 505, så har du glemt at opdatere Sign.exe det hvor den afvikles af brugerne (fx. NETLOGON).
Gir det mening? _________________ </Jesper> | Manage Email Signatures from your Desktop | Test Email Signature in All In-boxes | Email Signature Showcase |
|
| Back to top |
|
 |
|
| Posted: Wed Jan 27, 2010 1:13 pm Post subject: |
|
|
Hej Jesper
Ja, det giver lidt mening. Kan se at alle viser 701. Dog er der nogle få der viser 704, men det må være dem som har logget på efter jeg har lagt ny sign.exe ind.
Jeg kan godt huske vi opdaterede databasen med hjælp fra dig, da vi gik til version 7.0.1.
Jeg oplever det faktisk kun for nogle brugere at den skriver det med forkert version.
Nu har jeg opdateret til version 7.0.4 og kan se at det stadigvæk sker for nogle brugere. Jeg forsøger at finde en sammenhæng i hvilke brugere det er gældende for. Har tjekket at dem der har fejlen rent faktisk benytter den rigtige database.
Den skriver jo det her: Field 'vcf' not found in lgdaUsers og den findes altså.
Hilsen Lars |
|
| Back to top |
|
 |

|
| Posted: Wed Jan 27, 2010 2:27 pm Post subject: |
|
|
Hej Lars,
De brugere, hvor du ser en anden version end 704, har enten ikke logget på - eller afvikler en anden version af Sign.exe i deres logon script.
Du skal du sørge for at alle brugere har afviklet samme Sign.exe version.
Du skal sørge for at den database som du har valideret OK, også er den database du henviser til i dit script.
Når det er på plads, så vend lige tilbage med en besked om de stadig fejler? (Eller ring på 2785 3000). _________________ </Jesper> | Manage Email Signatures from your Desktop | Test Email Signature in All In-boxes | Email Signature Showcase |
|
| Back to top |
|
 |
|